Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

MŰSZERTESZT XV: AUTOCOM CDP+

A Würth Wow Snooper+ tesztjéről szóló cikkünk legelején utaltunk rá: van egy testvére. Nem megkülönböztethetetlen, egypetéjű ikrek ugyan, de a nagyon közeli rokonság a műszer használata közben állandóan tettenérhető. 

Mégis örömmel fogadtuk a soproni Intent Hungária Kft. ajánlatát, hogy az Autocom jelenleg futó diagnosztikai készüléke, a CDP+ nálunk töltsön vendégként néhány műszakot, amiből végülis bő két két lett, amit egyáltalán nem bánunk. Szimpatikus készülék, jó társ a diagnosztikában, ráadásul jó társaságba került: egyik felmenője az ADP 186-os talán a legtöbbet foglalkoztatott műszerünk.




 

A CDP+ hardvere (VCI, Vechile Communication Interface). Választhatjuk a Bluetooth kapcsolatot is a PC-vel, de természetesen USB kábelen is történhet az információcsere. A felhasználó a CARS-ra keresztelt szoftverrel dolgozik, amit logikus felépítése, stabilitása és megbízhatósága miatt már hosszan dicsértünk az ADP 186 vizsgálatakor, ami műszerteszt sorozatunk első alanya volt. (Az ADP 186-os az egyik utolsó mohikánja volt a párhuzamos méréseknek, tudomásul kell venni, ez múlt idő.) 


 



Mára tucatnyi professzionális diagnosztikai eszköz tesztelésén vagyunk túl, ezeken kívül is jónéhány volt rövid próbára nálunk, de véleményünk szerint a CARS tudása és használhatósága egyértelműen a legjobbak között van. 


 

A készülékhez kapott netbook geometriai mérete jóval kisebb, mint az általunk általában használt laptop, ennek előnyei és hátrányai is vannak. A nagyobb méret jobb leolvashatóságot biztosít, viszont menetközbeni teszteléshez a kisebb méret, tömeg jóval praktikusabb, az olcsóbb netbook teljesítménye ehhez a feladathoz elég. 

Felróttunk az Autocomnak két évvel ezelőtt: nincs túl jó viszonyban a távol-keleti gyártókkal. A mostani teszt során igyekeztünk minél több japán / koreai kocsin kipróbálni. A szerzett tapasztalatok szerint ez itt-ott a jelenleg legfrissebb verzióban is tetten érhető, de egyértelműen ebbe az irányba is történtek pozitív lépések. 

Ebben a kategóriában természetesen már nem kell külön hangsúlyozzuk, hogy visszahívhatóak a legutóbbi járművek, igényes formában nyomtathatóak a hibakódok, az ISS - intelligens rendszerteszt - automatikusan lekérdezi a megtalálható rendszereket, a szoftver segít a diagnosztikai csatlakozó lokalizálásában és tucatnyi nyelv közül választhatunk - a szoftver mindent tud, ami megkönnyíti a munkánkat. 

Ez esetben nem végeztük el a szokásos, tucatnyi gépkocsit érintő, több készülék összehasonlító tesztjét, mivel a nagyon hasonló képességekkel felvértezett Snooper+ és az AutoCom ADP 186 esetében ezt már megtettük. 

Ehelyett nézzünk néhány érdekességet, kicsit részletesebben. Ilyen pl. a Flight Record funkció. 


 


A magyarul leginkább talán "menetadatok felvételének" fordítható funkció kis túlzással egy teljes embert helyettesíthet a diagnosztikai folyamatban. Nincs más dolgunk, mint a próbaút előtt kiválasztani azokat a paramétereket, amiket később elemezni szeretnénk, majd a CDP+ társaságában elindulni. A Flight Record gomb megnyomásával indíthatjuk a felvételt, amibe figyelemfelkeltő jelzéseket helyezhetünk az autó hibás működése esetén. Fenti ábránkon három paraméter felvételének részletét láthatjuk. A kék nyíllal jelölt kurzor segítségével alul numerikus formában is láthatóak az aktuális értékek. 


 


Ahogyan a Snooper+-nál, ennél a készüléknél is találunk LED-et az OBD-fejben, ami igazán hasznos ötlet, és itt is megtaláljuk a készüléken a színes LED-eket, amik a készülék üzemmódjáról tájékoztatnak. 


 


Nagyon kedveljük az ún. "custom data list" funkciót, ahol tetszés szerint válogathatjuk egybe a megfigyelendő paramétereket. Ezen a felületen rögzíthetjük a flight recordba kerülő paramétereket is. 

A CARS fejlesztői gyártói adatbázisokból építik a szoftvert, és különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy csak olyan funkciókat indíthassunk el, amik biztonságosak, nem tudunk kárt okozni az autóban pl. egy félresikerült kódolás következtében. Minden programozási - kódolási - alapbeállítási funkcióról dokumentáció áll rendelkezésünkre. 


 


Ezek a dokumentációk ráadásul akkor is elérhetőek, amikor az autó nincs kapcsolatban a PC-vel. Az "Info" menüben a kiválasztott rendszernek megnyithatóak az adaptációs - feltanítási lehetőségei, és ezeknek a leírásai. Sokszor olyan informatív tájékoztatást találunk itt, ami egyéb adatbázisokban nem elérhető. 


Jó szívvel ajánlható készülék a CDP+. 


Az aktuális árakról: 

Személyautó diagnosztika OBD csatlakozóval: 590.000 Ft + áfa (749.300 Ft) 

Személyautó diagnosztika teljes kábelkészlettel: 798.000 Ft + áfa 
(1.013.460 Ft) 

Teherautó diagnosztika OBD csatlakozóval: 708.660 Ft + áfa (900.000 Ft) 

Teherautó diagnosztika komplett kábelkészlettel: 1.260.000 Ft + áfa 
(1.600.200 Ft) 

Személy + Teherautó diagnosztika teljes kábelkészlettel: 1.498.000 Ft + 
áfa (1.902.460 Ft) 

Aktuális akciókról érdeklődni az alábbi elérhetőségen lehet: 

Varga József 
Területi képviselő 
Intent Hungária Kft. 
Tel: +36(99)555-514 
Mobil:+36202602018 
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. 
www.intent.hu 
 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu